ژئوسنتتیک در ساخت پل

ژئوسنتتیک در ساخت پل

ژئوسنتتیک در ساخت پل

ژئوسنتتیک‌ها باعث میشوند که پل‌ها پایداری بسیار بالاتری داشته باشند و طول عمر مفید پل‌ها افزایش یابد و همچنین باعث یک عایق بندی مطمئن میشود. عایق بندی پل با استفاده از ژئوسنتتیک باعث میشود تا ساخت‌وساز ها به شیوه‌ای سازگار و کارآمد بدون ریختن بتن انجام شود.

کاربرد ژئوسنتتیک‌ در ساخت پل

جلوگیری از فرسایش

مدیریت آب و رطوبت

تثبیت ساحل‌ و بستر

تقویت خاک‌

مزایای استفاده از ژئوسنتتیک در ساخت پل‌

مزایای استفاده از ژئوسنتتیک در ساخت پل‌ها بیشمار هستند زیرا باعث بهبود عمر مفید و پایداری پل ها میشوند و مراحل ساخت را سریع و آسان میکند همچنین هزینه‌های ساخت و نگهداری پل کاهش پیدا میکند و کارایی و ایمنی پل‌ها افزایش پیدا میکند.

ژئوسنتتیک های قابل استفاده در ساخت پل شامل ژئوممبران ،ژئوتکستایل ، لحاف بتنی ،ژئوگرید و غیره می باشند که از مواد اولیه مختلف پلیمری ساخته می شومند و عملا بهبود در استحکام خاک و پایه و نوع بتن را دارند که در صورت عدم استفاده از ژئوسنتتیک ها، هزینه بالاتری برای تقویت پایه پل ها باید انجام گیرد.

قیمت ژئوسنتتیک در ساخت پل

اگر میخواهید قیمت انواع ژئوسنتتیک ها در ساخت پل را بدانید باید به انواع آنها و کاربرد ها و نوع ساخت آنها توجه ویژه ای داشته باشید همچنین با تماس با کارشناسان کیا پارس لایه میتوانید مشاوره های دقیق را به دست آورید که خرید مطمئن داشته باشید.

ژئوسنتتیک انواع گوناگونی دارد که هرکدام کاربردهای متنوعی دارد

کاربرد ژئوسنتتیک:

فیلتر خاک

حفاظت از خاک بتنی

جداسازی خاک

تقویت خاک

کنترل فرسایش سطحی خاک

زهکشی خاک

جاده‌ها

فرودگاه‌ها

خطوط راه‌آهن

سدهای خاکی

دیوار حائل

استخرهای ذخیره آب

سدها و سواحل

کانال‌ها

برای کنترل فرسایش

برای کنترل رسوب

 استفاده در بستر لند فیل‌ها

استفاده در معادن

برای پرورش آبزیان و کشاورزی و…

امروزه استفاده از ژئوسنتتیک به سرعت رشد کرده است و یک راه حل اقتصادی و به صرفه برای بهبود کارایی خاک و هزینه ها میباشد . که دارای کیفیت بسیار بالایی است و امکان نصب سریع و هزینه ی مناسب آن باعث شده تا از ژئوسنتتیک ها برای   خاک، سنگ، زمین ، سازه ها و پروژه های عمرانی از آن استفاده کرد.

کارکرد ژئوسنتتیک

آنها باعث کاهش تأثیر آب بر خاک میشوند ژئوسنتتیک ها در زیر زمین، زیر آب، و در دیوارها جایگزین بهتر و مقرون به صرفه تری به جای استفاده از سایر روش های تثبیت گران قیمت سنتی و یا روشهای متداول هستند .