لاگن ها یا مخازن نفتی

لاگن ها یا مخازن نفتی

لاگن ها یا مخازن نفتی :لاگن چیست؟ برای نگهداری پسابهای صنعتی،لاگن ها یا مخازنی به صورت حوضچه های بزرگ و با رعایت اصول مهندسی  حفر میشود که بتوان این پسابهای نفتی یا صنعتی را در آن جمع آوری نمود .

لاگن های پساب صنعتی

برای اینکه پساب های صنعتی جذب محیط زیست نشوند می بایست از نفوذ آن ها به خاک و آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری شود لذا حفر حوضچه های صنعتی و پوشش آن ها با ورق های ژئوممبرین روشی مناسب برای محافظت از طبیعت و خاک می باشد چرا که این مواد برای محیط زیست بسیار خطرناک می باشند و در صورت جذب از طریق خاک وارد آب های زیرزمینی شده و فاجعه زیست محیطی عظیمی را رقم میزنند.

نحوه نصب

بدین منظور یک لایه پارچه ژئوتکستایل روی خاک پهن میشود که محافظ ورق ژئوممبران باشد و از آسیب رساندن ذرات خاک به این ورق ها جلوگیری نماید و سپس یک لایه ورق ژئوممبران پلی اتیلن با چگالی بالا را روی آن پهن میکنیم.در حین پهن نمودن می بایست به این نکته توجه داشت که ورق های ژئوممبران ده سانتی متر با هم همپوشانی داشته باشند و سپس  این ورق ها توسط دستگاه کامت به هم جوش میشوند.

ژئوممبرین پلی اتیلن یا پی وی سی

برای استفاده از ورق های ژئوممبرین در مخازن نفتی می بایست از ژئوممبرین پلی اتیلن با چگالی بالا( HDPE ) استفاده نمود و ورق های ژئوممبرین پی وی سی برای این مورد مناسب نمی باشد چرا که ورق های ژئوممبرین HDPE ضد UV  می باشد و هزینه آن نسبت به ژئوممبرین PVC  کمتر می باشد.

ضخامت

ضخامت مورد استفاده در این مخازن 5/1  یا 2 میلیمتر می باشد که توسط کارشناسان شرکت کیاپارس لایه با توجه به پروژه مورد نظر تعیین میشود و توسط نصاب های حرفه ای با دستگاه های مخصوص اجرا می گردد. کیا پارس لایه