استفاده از ژئوکامپوزیت های ممبرینی به عنوان عایق رطوبتی

استفاده از ژئوکامپوزیت های ممبرینی به عنوان عایق رطوبتی

استفاده از ژئوکامپوزیت های ممبرینی به عنوان عایق رطوبتی : به طور کلی ژئوممبرین ها خاصیت عایق رطوبتی دارند و هنگامی گه با ژئوتکستایل استفاده میشوند که به آن ژئوکامپوزیت میگویند

مزایای استفاده از ژئوتکستایل در قسمت زیرین ژئوممبرین ها

ژئوتکستایل برای جلوگیری از آسیب های سنگ ریزه و شن و ماسه به ژئوممبرین  کاربرد گسترده ای دارد به عنوان مثال جهت تعمیر بام و فونداسیون نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

پارچه ژئوتکستایل چیست؟

پارچه ژئوتکستایل در برابر آب و هوا و خاک مقاوم است ، با اینکه از نفوذ سنگریزه ها جلوگیری می کند ، رطوبت را عبور میدهد و به گیاهان یا آب اجازه می دهد آزادانه عبور کنند. یکی از کاربردهای ژئوتکستایل استفاده از آن به عنوان محافظ ژئوممبرین می باشد و در مناطق و قسمت هایی که در معرض آسیب های پرهزینه خاک،سنگریزه و شن هستند استفاده میشود

از طرفی کاربرد ژئوتکستایل بسیار گسترده است و از مواد پلیمری ( پلی استر ، پلی اتیلن و پلی پروپیلن ) ساخته میشود. مواد و الیاف بکار گرفته شده برای ساخت پارچه ژئوتکستایل باعث تنوع در کارایی آن ها می شود .به طور کلی دو نوع اصلی ژئوتکستایل داریم شامل ژئوتکستایل بافته شده و ژئوتکستایل نبافته که از در هم تنیدن الیاف ریز پلیمری با سوزن کاری ، حرارتی یا شیمیائی ساخته می شود.

مزایای پارچه ژئوتکستایل

پارچه ژئوتکستایل در صورتی که با الیاف pp ضد uv  تولید شده باشند که لایه بادوام و مقاوم را ایجاد میکند که به هوا اجازه حرکت میدهد و از ایجاد کپک جلوگیری مینماید و برای دیوارهای حائل یا گودال های زهکشی به عنوان لایه ای محافظ ژئوممبرین نقش فیلتر و جداکننده را ایفا میکند.

نحوه نصب پارچه ژئوتکستایل

نصب ژئوتکستایل بسیار ساده و کم هزینه است و از آسیب های پرهزینه ای که ممکن است در برابر تخریب ها ایجاد شود جلوگیری میکند. برای نصب صحیح باید مطمئن شوید که محل نصب عاری از سنگ های بزرگ و زباله باشد. سپس پارچه را پهن کنید و از منگنه یا سنجاق برای چسباندن لبه ها به زمین استفاده کنید. همچنین می توانید شن یا خاک را روی آن قرار دهید تا محافظت بیشتری در برابر اشعه UV داشته باشد.

کاربردهای ژئوکامپوزیت های ممبرینی

ضد آب کردن مناطق در معرض آب

پروژه های محوطه سازی

کنترل فرسایش

جداسازی خاک سطحی برای کاهش نشت آب به مناطق آسیب پذیر

جلوگیری از رشد علف های هرز (ژئوممبرین pvc)

نکاتی در مورد انتخاب ژئوتکستایل برای پروژه

برای انتخاب بهترین نوع پارچه باید متناسب با نوع محیطی که دارید و کاربرد موردنظری که میخواهید ضخامت ، وزن و اندازه مناسب را انتخاب نمایید. در این زمینه میتوانید از مشاوره های تخصصی که کارشناسان ما قبل از فروش به شما عزیزان میدهند استفاده کنید .

عایق رطوبتی ژئوممبرین برای مدیریت آب بسیار موثر میباشد و مزایایی از قبیل : بهبود عملکرد سیستم‌های مدیریت آب،

جلوگیری از نفوذ گازها و مواد شیمیایی ، افزایش عمر مفید سازه،   کاهش هزینه‌های نگهداری،    قطع  انتقال رطوبت و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از رطوبت را شامل میشوند.

استفاده از ژئوکامپوزیت های ممبرینی به عنوان عایق رطوبتی