صفر تا صد مراحل نصب ورق ژئوتکستایل

صفر تا صد مراحل نصب ورق ژئوتکستایل

مراحل نصب ورق ژئوتکستایل : نصب ورق ژئوتکستایل باید توسط متخصصین و افرادی که دارای تجربه و مهارت هستند انجام شود همچنین برای نصب ورق باید از دستگاه مخصوص که مانند سشوار با حرارت  بسیار بالا لایه های ژئوتکستایل را به هم وصل میکنند.

صفر تا صد مراحل نصب ورق ژئوتکستایل روی استخر

عرض و ابعاد ژئوتکستایل ها با هم متفاوت هستند، در استحر ها لایه های ورق از لبه های استخر باز میشوند و با فاصله ی چند سانتی متری همپوشانی میگیرند و با اتو مخصوص ژئوتکستایل روی هم نصب میشوند و در نهایت کل استخر با لایه ی ژئوتکستایل پوشانده میشود.

در مناطقی که سنگریزه وجود دارد و ناهمواری دیده میشود باید حتما ورق ژئوتکستایل را نصب کنید زیرا امکان ایجاد ترک خوردگی بر اثر فشار سنگ ها و پارگی ورق وجود دارد.

ژئوتکستایل ها انواع مختلفی از نظر جنس و کارایی دارند بنابراین همیشه باید با یک مهندس مشورت کنید.

 مراحل نصب ورق ژئوتکستایل

نحوه نصب ژئوتکستایل با مقاومت بالا در جاده ها

مرحله 1 – سطح جاده را آماده کنید

جاده را تا ارتفاع مورد نظر حفاری کنید. سپس خاک را سفت کنید و بستر را کاملا فشرده کنید.

آماده سازی سطح جاده

مرحله 2 – پارچه ژئوتکستایل تقویتی را باز کنید

از پارچه ژئوتکستایل را بدون هرگونه چین و چروکی روی سطح فشرده شده .

رول کردن پارچه ژئوتکستایل

مرحله 3 – پارچه ژئوتکستایل را بدوزید

پارچه باید با یک دوخت قفل نخ دوگانه دوخته شود تا از باز شدن نخ جلوگیری شود. بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از هر گونه خرابی در هنگام نصب، دو دوخت روی هر درز انجام دهید.

مرحله 4 – دوخت پارچه ژئوتکستایل غیر بافته شده

سنگدانه ها را در ضخامت مشخص شده قرار دهید و مطمئن شوید هیچ تجهیزاتی مستقیماً روی پرکننده مهندسی شده حرکت نمی کند. مطمئن شوید که پر شده قبل از مرحله نهایی فشرده شده است.

نحوه نصب ژئوتکستایل با مقاومت بالا در جاده ها

بهترین روش برای نصب ژئوتکستایل

بهترین روش برای نصب ژئوتکستایل

مراحل نصب ژئوتکستایل

مرحله 1: سطح ایده آل برای یک پروژه پایدار، سطح صاف و هموار خاک است ،درختان، سنگ ها، کنده ها را از لایه بالایی خاک و پوشش گیاهی از مواد زیرین را از محل نصب حذف کنید .

مرحله 2: درجه بندی و سطح زمین در منطقه پروژه.

مرحله 3: ژئوتکستایل را در محل نصب آماده شده قرار دهید. آن را بر اساس طرح های مهندسی شده اجرا کنید. پارچه را باید تا حد امکان محکم و صاف بکشانید.

مرحله 4: لبه های رول های مجاور را روی هم قرار دهید.

مرحله 5: پارچه را محکم کنید این کار را میتوانید با سنجاق، منگنه، خاک یا مواد مناسب دیگر انجام دهید. پارچه باید در امتداد لبه ها و سپس در قسمت های روی هم قرار گیرند و محکم شوند.

مرحله 6: پرکننده را مستقیماً روی ژئوتکستایل در بالابرهای 8 تا 12 اینچی قرار دهید. برای زیرسازی های بسیار ضعیف، 18 اینچ یا ضخیم تر ممکن است مورد نیاز باشد.

مراحل نصب ژئوتکستایل

کاربرد پارچه ژئوتکستایل بافته شده

    کاهش سر و صدا

    تثبیت زمین

    تثبیت شیب

    دیوارهای نگهدارنده

    کنترل جریان آب

    مواد فیلتر کننده

مراحل نصب ژئوتکستایل

4 نکته برای نصب ژئوتکستایل

نکته 1: قبل از سفارش به همپوشانی فکر کنید

قبل از سفارش به اینکه چه مقدار پارچه ژئوتکستایل نیاز دارید دقت کنید. پس از اندازه گیری فضای خود، به یاد داشته باشید که برای به حداکثر رساندن پتانسیل پارچه، باید پارچه را روی هم قرار دهید.

نکته 2: محل خود را به درستی آماده کنید

برای اینکه ژئوتکستایل ها به طور موثر کار کنند، باید محل خود را به درستی آماده کنید. حذف تمام درختان، ریشه ها، سنگ ها و سایر موانع موجود در محل شما زمان می برد. از قبل برنامه ریزی کنید که چقدر طول می کشد تا محل خود را آماده کنید. قبل از قرار دادن مواد برای لایه ها برای ایجاد تکیه گاه مناسب، باید ناحیه را پاکسازی کنید.

نکته 3: گوشه های خود را ایمن کنید

هنگامی که پارچه خود را در جای خود قرار دادید، مهم است که همه چیز را به درستی ایمن کنید. با استفاده از گیره ها، منگنه ها یا سنجاق ها می توانید پارچه خود را در جای مناسب میخ کنید.

درباره نصب ژئوتکستایل بیشتر بدانید

تنها کافیست با ما در تماس باشید تا شما عزیزان را همراهی کنیم . همچنین بخوانید مقاله همه چیز درباره ژئوتکستایل

4 نکته برای نصب ژئوتکستایل