تفاوت ژئوتکستایل نبافته و ژئوتکستایل بافته شده

ژئوتکستایل

ژئوتکستایل بافته

تفاوت ژئوتکستایل نبافته و ژئوتکستایل بافته شده : ژئوتکستایل های بافته شده قوی هستند زیرا از بافتن حرارتی الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر در کنار هم ساخته می شوند. اما قابلیت زهکشی کمی دارند و قابلیت زهکشی در ژئوتکستایل نبافته شده بیشتر است. بنابراین از نوع بافته شده برای جداسازی و تقویت استفاده میکنند زیرا استحکام کششی بالایی و مقاومت در برابر شکستگی دارند و مناسب استفاده در جاده ها، پارکینگ‌ها است.

ژئوتکستایل نبافته

ژئوتکستایل نبافته مانند پارچه نمد هستند که از الیاف پلی پروپیلن یا پلی استر به جای بافتن دو قطعه از مواد با هم ، الیاف با سوزن در هم تنیده می شوند. ژئوتکستایل بافته شده با استحکام کششی ای که دارند دسته بندی می شوند اما ژئوتکستایل نبافته با وزنی که دارند دسته بندی می شوند.

ژئوتکستایل نبافته استحکام کششی کمی دارند، اما استحکام، دوام و خواص زهکشی عالی دارند. نفوذپذیری آب بالایی دارند و در طول زمان استحکام خود را از دست نمی‌دهد، و برای زیر گذرگاه‌ها و جاده‌ها ، سیستم‌های زهکشی آب‌های بارانی و زمینی ، مکان هایی که به تثبیت طولانی‌مدت زمین و فیلتراسیون نیاز است، ایده‌آل می‌کند.تفاوت ژئوتکستایل نبافته و ژئوتکستایل بافته شده با توجه به نحوه استفاده شما میتواند بسیار مهم باشد.

تفاوت انواع بافته شده و نبافته

تفاوت انواع بافته شده و نبافته

ساده ترین راه برای تشخیص تفاوت ژئوتکستایل بافته و نبافته، ویژگی های فیزیکی آن است. نوع بافته شده آن دارای استحکام بالا است ، و نوع نبافته دارای سرعت جریان و گذردهی بالاتر میباشد.

شرکت کیا پارس لایه انواع ژئوتکستایل پلی استر و پلی پروپیلن بافته و نبافته شده را مطابق نیاز و خواسته ی شما عزیزان به شما ارائه میدهد .ژئوممبرین

ژئوتکستایل