ایزولاسیون مخازن نفتی با ژئوممبرین

ایزولاسیون مخازن نفتی با ژئوممبرین

ایزولاسیون مخازن نفتی با ژئوممبرین : برای نگهداری پسابهای صنعتی،لاگن ها یا مخازنی به صورت حوضچه های بزرگ و با رعایت اصول مهندسی حفر میشود که بتوان این پسابهای نفتی یا صنعتی را در آن جمع آوری نمود .

برای اینکه پساب های صنعتی جذب محیط زیست نشوند می بایست از نفوذ آن ها به خاک و آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری شود لذا حفر حوضچه های صنعتی و پوشش آن ها با ورق های ژئوممبرین روشی مناسب برای محافظت از طبیعت و خاک می باشد چرا که این مواد برای محیط زیست بسیار خطرناک می باشند و در صورت جذب از طریق خاک وارد آب های زیرزمینی شده و فاجعه زیست محیطی عظیمی را رقم میزنند.

نحوه نصب

بدین منظور یک لایه پارچه ژئوتکستایل روی خاک پهن میشود که محافظ ورق ژئوممبران باشد و از آسیب رساندن ذرات خاک به این ورق ها جلوگیری نماید و سپس یک لایه ورق ژئوممبران پلی اتیلن با چگالی بالا را روی آن پهن میکنیم.در حین پهن نمودن می بایست به این نکته توجه داشت که ورق های ژئوممبران ده سانتی متر با هم همپوشانی داشته باشند و سپس  این ورق ها توسط دستگاه کامت به هم جوش میشوند.

ژئوممبرین پلی اتیلن یا پی وی سی

برای استفاده از ورق های ژئوممبرین در مخازن نفتی می بایست از ژئوممبرین پلی اتیلن با چگالی بالا( HDPE ) استفاده نمود و ورق های ژئوممبرین پی وی سی برای این مورد مناسب نمی باشد چرا که ورق های ژئوممبرین HDPE ضد UV  می باشد و هزینه آن نسبت به ژئوممبرین PVC  کمتر می باشد.

مزایای استفاده از ژئوممبرین پلی اتیلن در مخازن نفتی  با ژئوممبرین

مزایای استفاده از ژئوممبرین پلی اتیلن در مخازن نفتی  با ژئوممبرین

ژئوممبرین ها مقاومت بالایی در برابر نفوذ دارند و باعث جلوگیری از نفوذ نفت و گازها به سطح خارجی مخزن میشود. در نتیجه احتمال نشت و خروج مواد خطرناک به محیط زیست کاهش میابد.

ژئوممبرین دارای خاصیت انعطاف‌پذیری و پذیرش تغییرات ابعادی مخزن (مانند تغییرات دما و فشار) دارد و برای پوشش سطوح نامنظم مخازن مناسب است. برای ایزولاسیون مخازن نفتی با ژئوممبرین با ما در ارتباط باشید.

ژئوممبرین دارای مقاومت شیمیایی بالا در برابر اکسیداسیون، حلال‌های شیمیایی و دیگر شرایط شیمیایی دارد که باعث افزایش دوام و عمر مفید آنها می‌شود .

نصب ژئوممبرین در مقایسه با روش‌های دیگر آسانتر است.

استفاده از ژئوممبرین به دلیل مقاومت بالا آن باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات میشود و کمتر نیاز به تعویض و تعمیر دارد.

استفاده از ژئوممبرین برای شرایط خاص مخزن نفتی و ارزیابی عملکرد آن در طولانی‌مدت بسیار مناسب است.

ایزولاسیون لوله های گازی و نفتی در مخازن نفتی

ایزولاسیون لوله‌های گازی و نفتی باعث نگهداری و بهره‌برداری از مخازن ، جلوگیری از نشت و حفظ شرایط ایمنی و عملکرد بهینه این لوله‌ها میشود.

روش‌ ایزوله کردن لوله‌های گازی و نفتی در مخازن نفتی

بدین منظور از ژئوممبرین پلی‌اتیلن بر روی سطح خارجی لوله‌ها برای ایزولاسیون لوله‌ها و مقاومت در برابر تغییرات دما و فشار ،حفاظت در برابر خوردگی و خرابی استفاده می گردد.