ایزولاسیون سازه های زیرزمینی

زهکشی سازه های زیرزمینی

ایزولاسیون سازه های زیر زمینی مانند تونل ها برای مقاومت آنها بسیار مهم هستند زیرا افزایش عمر سازه ها و جلوگیری از تخریب آنها اهمیت دارد.

همچنین افزایش تعداد خودروها و تردد وسایل نقلیه در شهرها و مشکل ترافیک در جاده ها باعث شده تا راه های جدیدی در  دل کوه ها ایجاد شوند تا هم مسیر ها کوتاه تر شوند و هم ترافیک به حداقل برسد بدین منظور نیاز مند حفر تونل در کوه ها می باشیم .

ایزولاسیون تونل ها به دلیل وجود آب های زیرزمینی،رطوبت و باران بسیار حائز اهمیت می باشد.. یکی از راه های ایجاد ایزولاسیون مناسب استفاده و نصب صحیح ژئوممبرین است.

زهکشی تونل و سازه های زیرزمینی

ایزولاسیون تونل و سازه های زیرزمینی

استفاده و نصب صحیح  ژئوممبران هایی مانند ژئوممبرین PVC باکیفیت تضمین کننده آب بندی تونل ها و ایزولاسیون آنها میباشد.

ایزولاسیون تونل های زیر زمینی و تونل هایی که در کوه ها ساخته میشوند توسط شرکت کیا پارس لایه توسط مهندسین با تجربه انجام می‌شوند و پروژه های متعددی را در کشور به انجام رسانده است.

پوشش آب بند تونل و اجرای مراحل نصب ایزولاسیون بهتر است با بهترین روش انجام شود روش های جدید و کاربردی امروزه در ساخت انواع تونل ها بسیار کاربردی هستند .

هزینه زهکشی تونل ها

انجام کلیه مراحل ایزولاسیون و نوع ایزولاسیون در هزینه نهایی تاثیر گذار هستند و باید روشی مطمئن و تضمینی به کار گرفته شود کیفیت مناسب و قیمت مناسب باید همزمان در پروژه وجود داشته باشد.همه روزه رو‌ش های جدید و تکنولوژی رو به پیشرفت هستند امروزه ژئوممبرین ها با تکنولوژی پیشرفته بهترین نوع برای ایزولاسیون هستند و روشی تضمینی هستند.

پس از ساخت تونل با تجهیزات سنگین، تکنیک‌های استخراج حفاری و انفجار، ماشین‌های حفاری تونل باید حتما اقدامات مربوط به ایزولاسیون انجام شود تا علاوه بر حفظ و افزایش عمر  تونل محافظت از ماشین ها و کلیه وسایل نقلیه انجام شود .

زهکشی تونل با ژئوممبران

ایزولاسیون تونل با به کارگیری ورق ژئوممبرین پی وی سی با دوام صد ساله برای حفاظت از تونل‌ها و افزایش عمر مفید آن‌ها تأثیرگذار است.تونل‌ها برای حمل و نقل، انتقال آب، انرژی و ارتباطات، از اهمیت بسیاری دارند .

زهکشی تونل با ژئوممبران

ژئوممبرینها ورق های پلیمری هستند که خاصیت‌های زهکشی دارند و مقاومت مکانیکی بسیار بالایی در برابر آب دارند که به عنوان لایه‌های ضد نفوذ و ضد آب استفاده می‌شوند. ایزولاسیون تونل

زهکشی تونل با ژئوممبران

مراحل نصب

ابتدا سطح دیواره‌ و سقف تونل تمیز می‌شود.

یک لایه ورق ژئوتکستایل پهن میگردد.

ورق‌های ژئوممبرین به صورت افقی یا عمودی طبق نیاز روی سطح قرار می‌گیرند.

جوشکاری انجام می‌شود .

این روش ایزولاسیون می‌تواند از نفوذ آب و رطوبت به داخل تونل جلوگیری کند و در نتیجه، عمر مفید تونل را افزایش دهد و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش دهد. همچنین، با انتخاب و استفاده از ورق‌های ژئوممبران با ویژگی‌های مناسب، می‌توان کیفیت هوا و محیط کار در داخل تونل را نیز بهبود بخشید.

مزایای استفاده از ورق های ژئوممبرین پی وی سی در تونل ها

شناسایی و رفع هر گونه ضعف یا خرابی در سیستم ایزولاسیون

افزایش عمر مفید تونل و عمر ایزولاسیون داخل آن

کاهش عملیات خاکی

کاهش هزینه های اجرا

سرعت بالای انجام مرحل نصب

کیفیت بالاتر سیستم

کاهش ریسک بروز حوادث

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تونل

اجرای زهکشی تونل با ژئوممبران با شرکت کیا پارس لایه انجام می‌شود .